Khamis, 4 November 2010

Terung Kampung Goreng Ikan Bilis

Terung Kampung nie aku tanam sendiri kat belakang umah ok .. benih dier aku amik kat kampung ibu den n9 .. hahaha .. jauh 2 ku import benih .. aku xtau nama sebenar pokok terung nie .. tapi kat kampung ibu aku memang banyak .. slalu dieorang masak gulai cili padi .. tapi aku plak wat version goreng .. ske2 jer .. tapi sedap tau goreng ngan ikan bilis .. mR.hubBy makan sungguh-sungguh .. hahahaha .. penangan tangan wife dier nie .. bak kata mY LovE Sis k.ina aku ada magic hand (pdi2 jer k.ina nie ek ;p)

pernah nengok x terung nie..dier kecik2 n comel2 jer..

Bahan-bahan
terung kampung -terung laen pon bleh jji terung
ikan bilis
2 biji bawang putih - ketuk
hirisan cili merah
1 sudu besar sos tiram
garam/perasa
sedikit air

Cara-cara
- panaskan minyak tumis bawang putih dan ikan bilis
- masukkan terung yang telah dibelah 2
- kemudian masukkan air biar mendidih / terung masak
- masukkan sos tiram, garam , perasa dan cili merah. siappppp



0 ulasan:

Catat Ulasan