Memaparkan catatan dengan label sarah. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label sarah. Papar semua catatan

Selasa, 4 Oktober 2011

Bila sara memandu kereta abah ... jeng ... jeng ..


Bila Sara sudah mula menguasai dunia blogging ...aduhhhh semputttttt pn. Nurul skunk nie ... sara ..sara ... cerita kamu jer skunk mama ada modal untuk blog mama n n3 terbaru ... resepi masakan mama nak peram dulu dalam laptop lelama skit .. ehehehehe ... bagi jadi tempoyak dulu baru kasi n3 ya .. wakakkakakaa ...

Nie la anak dara nurul bernama Nurul Adlina Qaisarah ...kecik2 dah pandai nak bawak kete (walaupon pada hakikatnya belum n sememangnya masih xlayak lagi untuk membawa kete) wakakakaka ... pelbagai aksi bila sara dapat pegang stereng kete ... n bila dh dapat jangan harap nak lepas .... kalu paksa memang menanges n menjerit la gamaknya  ... ( kuat majuk ok ... pening makcik) ....  malas la mau bebel panjang2 ... nengok jele pic kat bawah nie ok ... ermmmmmmm .... xleh komen lebey2 ... 





Bila Sara Mula Mengemas .... Adehhh Pening Kepala .... HUhuhuhu

Lama dah xupdate blog ... huhuhuhuhu bukan malas tapi xder mood nak wat n3 terbaru ... pada hakikat banyak sangat n3 tertunggak ... wakakakkaa .. xpele ek .. nurul kan rajin wat marathon nanti ...eheheheh ... (mende wajib bila n3 banyak tertunggak) ...

nie la bila ada baby  dalam umah semakin meningkat besar ... semakin pandai n bijak membuat kerja2 seperti yang mereka lihat ... dan niela salah 1 contohnya ...

:... nengok abes baju dalam beg die kuarkan ...:
pandai plak buka zipbeg  n kuarkan baju2 dalam beg 2 .. senyap jer die wat .. penuh kusyuk plak 2 wat .... bila kita tegur leh plak senyum pas2 sambung balik ..mama nak marah awak pon xjadi tau ... ngeeeee ...xpele la nak .. yang penting awak sentiasa menceriakan mama n abah kan ... dan membesar ngan sihat .. dan jangan lupa jadi anak yang baik, pandai solehah n hormat orang tua ... mama n abah sayang sangat2 kat sara ..muahhhhhhhh ... -Love my Family so muchhhh-

Selasa, 13 September 2011

Sara bakul channel baby tV ... budak cerdik ...

Assalamualaikum ... alhamdulillah dapat gak bersiaran kembali ... skunk ni makin slow sikit nk meng update n3terbaru kat blog ... penyakit M nie melanda ..xtaula biler nak p ... xske tol ... yele pas masak malas nak amik pic ... camner nak mengupdate blog .... huhuhuhuhu

okla kali nie nurul just masukkan pic sara ... skunk sara dah 8 bulan lebey ..alhamdulillah semakin ligat, lasak, manja, n ske sangat wat mama n abahnyer ketawa ... semoga anak mama n abah menjadi nak yang baik, cerdik, pintar dan berjaya di dunia dan akhirat nanti ..insyaallah ... amin2 ... mudah2an ...

abahnyer keje ..ehehehehe

kusyuk ngk channel baby tv -astro-

kusyuk ok ... tp...bantal xtggl ...

like mother like daughter ... tang smile jer ..ehehehe

Isnin, 11 Julai 2011

Buduk kecik dapat akal

Asyik dok bercerita tentang dunia masakan je .. bowink gak kan .. so arini aku nak citer tentang baby sara ... my little princess..sjak 2 menjak nie makin cerdik plak sara .. mana xnyer dok dalam walker pelbagai gaya dier dok wat .. yele mama dier sibuk dok membaking kek jer .. so anaknyer pandai2 la bawak diri .. ehehehe maen sowang2 .. niela gelagat2 dier ...

ntah apa yg sara dok wat 2 ...
nmpk jer org ngah dok snap pic ... terus senyum ...
adeh sara tgnnyer msk mulut ajer ...
hiihihi ...mama ok x camni ?????

Isnin, 9 Mei 2011

Jumpa dengan Moyang .. Cewahhhh

Moyang 2 ... huhuhuhu .. korang jangan xtau ok .. my little princess ada moyang n still sihat jugakla .. ( ala sakit orang tua sikit2 tu adala .. tipu no kalu xder sakit ... tul x???? ) before nie memang pernah jumpa tapi time 2 dalam pantang lagi .. so dah lama aku xbalik melaka .. yele baru naek keje pas abes cuti meternity ari2 .. kebetulan balik ari2 so aku pon pla umh makwe n pakwe ( panggilan untuk nenek & atok dekat MELAKA ) ...

al-kisahnyer anak aku nie dah kenal orang ok .. so bila sampai pakwe amik dier dok nengok cam pelik jer .. kompemla xkenal .. pe lagi melalak sungguh2 ..adeh anak dara aku nie .. lama gak ler nk dok sesuaikan ngan mereka sumer .. hihihihihi .. tapi yang aku heran 1 jer lehla plak anak aku xnanges biler wai (my cousin) amik .. adeh dik ... wai 2 jugak yang ko xnanges .. mentang2 la time mama ngandungkan ko selalu mimpi wai .. so ko xnanges  ..pandai tol ... hihihihi

so korang nengok k pic pakwe n makwe dok pegang sarah bum .. bum ...

pele makwe dok berceloteh ker sarah ... hihihihihi ... kepeningan

dik dok korek per kat tangan moyang 2 dik ...

np dik ????

sarah ngan pakwe .. huuhuhu ..leka dok nengok tv ..

Tido pas penat bermain ... huhuhu

memulakan ari isnin nie ngan n3 tentang my princess ok .. sowyla lama aku wat n3 .. bz beb ngan audit kat opis ... balik umha plak mengerjakan kek untuk tempahan .. manala aku sempat woi ... hahahahhaha ... ok nie kisahnyer .. sarah nie dok bermaen ngan mainan dier .. leka sungguh maen .. tup2 mR.huBby panggil ..aku ingat naper .. rupanye anak darah aku dah tido .. penat agaknyer ... tapi tido dalam keadaan meniarap .. adeh adek .. leh plak cam2 ek .. meh layan pic dier k ...

meniarap sambil bermaen
nengok .. tau2 dah tido ngan mainan2 ...
sampai cam2 sekali tido...




kepenatan ... huhuhuhu

Selasa, 26 April 2011

Anak Abah ... ngeeeee

arini aku mulakan n3 aku ngan citer pasal princess sarah ek .. ehehehhe .. aku bukan no promote anak aku tapi lately nie macam ragam sarah wat .. yang melalak , menjerit sekuat ati , mengamukla n macam2la .. ok nie aku nak citer sikit .. anak aku nie nampak gaya cam rapat ngan mR.huBby jer .. yele ari2 mR.hubBy balik kampung (aku xikot .. balik kejap jer) 2 ari jer .. leh demam 2 .. adeh ... biler bapak dier balik jer terus ok ..mak ai dik .. windu no ngan abah kesayangan dier 2 .. ngan ma xplak .. sarah .. sarah .. 

nie lagi 1 citer di sebabkan aku skunk nie mendapat tempahan wat kek banyak so mR.hubBy mengambil tugas menjaga sarah .. lagila dak kecik nie ske .. coz abah dier memberi tumpuan sepenuhnya pada dia .. hahahaha .. melayan kerenah nak bermaen 2 .. kalu ngan mama nie kureng sikit ...wakakakkakaa ... penyakit "M" kekadang melanda ... jangan marah ok .... so bila dah ajak abah die bermaen jadila camni .. aku malas citer korang nengok jele ek .. 

sila abaikan bahagian belakang 2 ek .. ehehehe
korang nengok 2 .. adeh .. baru nak masuk  bulan tapi cam dah beso jer anak mama nie .. advance tol anak aku nie .. xpele ek sarah .. janji nanti awak dah beso jadi budak yang baek , cerdik , sopan .. jangan plak jadi loyar buruk cam abah die ek !!!!!!!!! nie amaran keras ok .....

Isnin, 25 April 2011

HELP!!!! Baby Sarah Kurang Menyusu


niela my little princess yang lening xmo sangat minum susu .. adeh anak mama nie .. janganla wat cam2 .. wisau mama dik .. dh p timbang berat naek 200g jer .. adeh ... kejenya mau maen jer ... sampai minum susu pon xhengat .. 2 pon kalu dah lapo sangat baru nak .. kat umah babysitter pon minum susu paling banyak pon 3 botol jer .. biler balik keje memag terus BF .. alhamdulillah minum .. tapi 2 la .. lebey kepada nak bermaen dari nak minum susu .. nak bagi air masak pon adeh .. berjanggut 2 .. 

try gak search2 tentang info bayi kurang menyusu hope dapatla membantu mama seperti aku nie ehehehhe .. ada 1 artikel nie jumpa kat sini .. berguna gakla .. tapi aku still nak suwuh sarah more isap susu .. xmo dier sakit 2jer .. mak mana la sanggup nengok anak sakit ... tol x?? .. huhuhuhuhuhu ...

hope pasni sarah kerap isap susu n sihat .. mama sayang sangat2 kat princess mama nie .. muahhhhhhh

Rabu, 6 April 2011

Gelagat Qaisarah Tidoooo

pandangla ... lihatla .. gaya baby sarah tidooooo .. adeh nak mentang2la awak dah pandai meniarap tido pon nak style cam2 ker .. huhuhuhu .. ikutla janji xnanges ..

gaya tido yang terbaru





takut no orang nak amik bantal dier .. xder nye ..




Selasa, 15 Mac 2011

i'm baCk selepas cuTi Bersalin

Salam kepada sumer kengkawan di dunia BLOGGER nie .. yele lama giler aku menyepikan diri .. al-maklumla cuti bersalin 60 ari .. 2gu mood untuk wat n3 tambah lagi cuti .. lani baru aku ader mood untuk wat n3 terbaru .. hahahaha .. 

aku selamat melahirkan bayi gurl secara normal pada 5 Jan 2011 (sama besday ngan mR.huBby ----> anak abah) berat 3.3kg jam 4.53pagi .. bernama NURUL ADLINA QAISARAH BINTI MOHD RAZIF .. alhamdulillah aku dapat menempuh dunia berpantang dengan jayanya .. hihihihi .. dan masih mengawal permakanan untuk proses menguruskan badan lagi .. hihihihi (xpuas ati lagi) .. oleh itu aku bagi korang cuci mata jap ngan pic bby tembam sarah k ..