Isnin, 1 November 2010

Roti Jala

mengidam?????yer 2 la yang aku rasa ngan tibe2..time ngah wat keje leh terlintas mau makan roti jala yang banyak2 n bubuh kuah banyak2....meleleh air liur ku....huhuhuhu..biler dah ngandung baru aku tau camner rasa orang ngidam nie ek....selagi xpat selagi 2 dok teringat2...nak2 plak aku xmo orang wat nak sendiri wat...adeh...nie selera baby dalam peyut kew mak dier nie...kikikiki..paper pon aku dah wat n dah dapat makan...perghhh sedappp...jangan mintak ok..dah abes...aku n mR.hubBy yang makan....

haha..dah makan separuh baru teringat nak snap pic...2 yang kuah kari dalam keadaan cam2...

Bahan-bahan
2 cawan tepung gandum
21/3 cawan air
1 biji telur
sedikit garam
sedikt pewarna kuning / serbuk kunyit

Cara-cara
- blendsemua bahan kemudian tapis
- panaskan kuali leper dan tebar gunakan acuan jala
- bila masak, roti jala akan lekang dan angkat
- gulung/lipat ikut citarasa
* boleh dapat >20 biji roti jala

Kari Ayam
Bahan-bahan
2 keping isi ayam - potong kecik
1 biji kentang - potong kecik
1 batang lobak merah - potong kecik
1/2 biji bawang besar - mayang
1 biji bawang putih - mayang
sehiris halia
1 sudu besar serbuk kari ayam
2 cawan air
1 cawan santan pekat
garam / perasa

Cara-Cara
- tumis bawang besar, bawang putih serta serbuk kari sehingga naik bau.
- masukkan ayam. biar seketika
- masukkan air, kentang, lobak merah.
- dah mendidih masukkan santan dan kecikkan api
- masukkan garam dan perasa..biarkan ketang dan lobak merah empuk..
- siappp

0 ulasan:

Catat Ulasan