Jumaat, 29 Oktober 2010

Bihun Sup

Nie plak n3 untuk menu malam tadi...mana xnyer aku lapar...dahla tengahari beli makanan biler makan 2 sudu jew yang leh masuk...amik lauk cam nak rak...konon2 macam orang beselra nak makan...biler makan 2 sudu jer...memang membazir jer aku tau (tapi bukan aku xnak makan xleh masukkkkkk ... ) dan lebey nasi 2 cam biase laaa aku bawak balik konon2 nak makan tapi jadi santapan koceng yang tomey kat umah aku...hihihihihi..kejenyer asyik meow...meow...meow...jer....dengan itu aku pon wat bihun sup..mende yang simple jer tapi leh mengenyangkan jugakla..rugi tau kalu korang xcuba coz memang sedap...trylaaaa 
jom layannnnnnnnnn....

p/s : mR.hubBy xcukup 2 coz aku celur bihun sikit..siap akan ngan roti plak....licin 2....


 nyum.nyum..sedap....

Bahan-bahan
  • Bihun
  • 1/4 bahagian ayam - potong kecil2
  • 2 biji telur
  • 2 ekor sotong - potong kecil2
  • 2 biji bawang putih - hiris
  • 2 biji bawang merah - hiris
  • 4 batang cili burung/padi - hiris
  • bunga kobis
  • sawi
  • jagung
  • lobak merah
  • kuib ayam knorr
  • garam/perasa
  • air - ikut nak banyak mana
Cara-cara
  • panaskan minyak tumis bawang putih n merah..kemudian masukkan ayam
  • masukkan air, kuib ayam dan cili...biarkan mendidih
  • bila dah mendidih pecahkan telur sebiji demi sebiji..
  • bila telur dah masak, masukkan sayur2 dan sotong..biarkan seketika..kacau dan rasa garam/perasa.
  • siappppppp....
  • bolehla hidang ngan bihun dan sambal kicap....
 yang nie pic terang sikit...hihihihi

0 ulasan:

Catat Ulasan