Isnin, 25 Oktober 2010

Moist Chocolate Cake


Monink...wahhh sudah ari isnin...cepatnyer..okla nie projek ari sabtu....aku bagitau mR.hubBy yang aku bowink n nak wat kek...mR.hubBy paham sangat ngan perangai aku...mana taknyer peyut ngah semakin membesar pon still nak wat kek.xreti dok deam tol...hahhahaha...itula aku...jangan xtau ok...jom nengok resepi Moist Chocolate Cake...resepi ni aku dapat dari seorang kenalan (hihihihihi) yang berada di kuwait...lama gak aku peram resepi nie...coz asyik barang xcukup jer...hihihihihi....sedap tau..lembut n moist sgt2...antooo cekelet... ;p meh nengok resepi n hasilnya....

cekelet meleleh2...nyum2....sedap ..


Bahan-bahan..
* BAHAN A:
* 1 cawan air
* 1 cawan serbuk koko
* 1 cawan gula pasir - nurul guna 3/4 cawan

* BAHAN B :
* 1 cawan gula halus - nurul guna 3/4 cawan
* 3 biji telur
* 1 cawan minyak jagung
* 1 1/4 cawan tepung *diayak
* 1 sudu teh baking powder *diayak
* 1 sudu teh esen vanila

Cara-cara...

1. Campur semua bahan A di dalam periuk dan masak atas api sehingga gula hancur.. ketepikan..
2. Pukul gula dan telur sehingga kembang.. pastu masukkan esen vanila dan kacau rata..
3. Kemudian, masukkan bahan A tadi dan kacau rata..
4. Masukkan pulak minyak dan kacau lagi..
5. Last sekali baru masukkan tepung n baking powder.. Kacau rata...
6. Masuk dlm loyang yang dah dilengserkan... tuang adunan...
7. Kalo nak kukus, panaskan dulu kukusan sampai mendidih... tutup loyang dengan aluminium foil tuk elak air menitis... kukus sampai masak...
8. Kalo nak bakar, bakar di dalam oven yang dah dipanaskan terlebih dahulu.. 160 Cel.. Bakar lebih kurang 30-40 minit atau sehingga masak.. yang mana dulu la kan... .

FROSTING
1) cooking chocolate + 1 sudu butter + 1/4 air dicarikan ke dalam microwave..selama (1 minit)

2) kek nie lagi sedap kalau dikukus..lebih lembab dan lembut (kukus selama 45 minit..tengok la kek tu dah masak atau blum)

0 ulasan:

Catat Komen