Khamis, 21 Oktober 2010

Nasi Lemak

Semalam tetiba mood aku untuk membuat nasi lemak datang...jeng..jeng...bukan per apaginya aku beli nasi lemak kat sebuah cafe tuuuuuuuuuuuuuttttttttttttttttt.........(perlu dirahsiakan...wakakakaka) nampak cam sedap tapi bila masuk jer kat tekak aku...adeh....x berbaloi tol aku beli...mana xnyer...nasi 2 rasa cam nasi hanget....waaaaaa..ngan sambal rasa ntah apa ntah....Ya Allah ada gak orang berniaga camni ek....

xpele...mungkin kali nie rezei dier kot suwuh aku beli nasi lemak dier....pasni mintak maapla...xder maknernyer aku nak beli...2la kali pertama dan terakhir...kalu aku teragak sangat nak makan pon aku sanggup masak sendiri pagi2 buta sebelum aku p keje ok....dah2 jom layan resepi nasi lemak aku k....

p/s : pic nasi lemak nie aku mintak pinjam jap ngan uncle google coz terlupa nak snap pic...hidang2dalam pinggan terus mamam...dah abes br teringat...

mekaceh pakcik google bagi pinjam pic ek...


Bahan-bahan
2 cawan beras - bas dan toskan air
2 cawan santan kelapa
3 hiris halia
1 batang serai - diketuk
2 helai daun pandan
garam

Sajian Sampingan / Tambahan
timun
ikan bilis goreng
kacang gorang
telur
Kangkung goreng

Cara-cara
- masukkan ke semua bahan ke dalam rice cooker
- tanak nasi sehingga nasi masak
- gembur2 nasi dan siap....
p/s : lehla hidangkan ngan Sajian Tambahan n Sambal Sotong

0 ulasan:

Catat Ulasan