Selasa, 20 April 2010

Udang Goreng Kacang n Lemon

Wahhh nama class gitu....hihihhhi...nie aku try wat sendiri mean cipta resepi sendirila.....nengok per yang ada dalam peti aku...n rasa cam bosan jer ngan udang goreng biasa.....so kali ni aku nak try udang 2 ada rasa manis n masam2 gitu...besh gak...pandai tol aku reka resepi ek...hihihihihihihihi....jangan jeles k...Pn.Nurul skunk menunjukkan skill dier...wakakakakka....malatopppppppppp....hihihihi....mak ai jauh no aku nie merapu..yeker??????...dah2 cukup nurul....cukup....korang nengok jele resepi yang aku cipta nie k.....besh...tol..besh...xtipu.....



Bahan
20 ekor udang
1biji bawang besar - hiris/mayang
2biji bawang putih -ketuk/pecah2kan jer
10 btg kacang buncis
1biji tomato - belah 4
4 hirisan lemon
bunga kobis
1 tgkai cili merah (optional) -xbubuh
sos tiram
garam/perasa

Cara
-tumis bawang merah putih seketika
-masukkan bunga kobis, kacang buncis dan udang
-kemudian masukkan lemon & tomato
-kacau biar sekata dan masukkan garam/perasa dan sos tiram...
-biarkan seketika dan siap...




0 ulasan:

Catat Ulasan