Rabu, 28 April 2010

Kek Coklat Moist Kukus

sowyla lama aku xupdate blog aku...yeker?????baru baper ari jer....lantak ar...hahahha....ok nie projek time nakpi umah kakak ipar aku....mR.hubby request suwuh wat kek coklat or kek pisang....dahla aku xlarat nak memasak....naseb dier mR.hubby bagitau cepat dier nak try wat tapi aku tolong sukatkan bahan..huhuhuhuu..cayunk mR.hubby....memang susah nak mintak sang suami turun ke dapur tolong sang isteri biler bab2 wat kuih...hikhikhik....meh kiter nengok hasil kek mR.hubby ku wat ek...resepi nie aku skodeng kat mane ek???adeh aku xhengat la...coz tulis ari2...wat ever thanks kepada tuan tanah ek...resepi yang besh...tapi aku der derhaka sikit ngan resepi nie...hihihihi jangan marah ok...


kek yang merekah terover kembang hihihihi...

mR.hubby wat..pandai tol..

Bahan-bahan
1cawan serbuk koko*
2cawan tepung gandum*
2cawan gula kastor -nurul bubuh 11/2cwn jer
1cawan susu pekat -nurul ganti susu cair bubuh 11/4cwn
1cawan minyak sayur/masak
4 biji telur
1sk soda bikarbonat*
1sk baking powder*
1cawan air panas -yang baru lepas masak


Cara-cara
-panaskan tempat kukus dahulu
-ayak bahan yang bertanda *
-pukul telur sehingga kembang. kemudian masukkan gula
-then masukkan minyak masak n susu cair. kacau rata
-masukka tepung sedikitdemi sedikit sampai habis kacau rata
-masukkan air panas n kacau rata.
-masukkan adunan ke dalam bekas/loyang yang telah digris ngan butter
-kemudian masukkan ke dalam tempat kukus. kukus selama 1 jam/ masak
-siap hiaskan ngan gula2 manik.


kesan rekahan yang terserlah ayu nyer...hihihihi

0 ulasan:

Catat Ulasan