Jumaat, 16 April 2010

sup ayAm special

Wahhh..nama xhengat tol..nape spesel?????laen ker????memang laen pon...coz aku makan sup yang pedas n rasa masam2 gitu n sarat dengan sayur....huhuhuhu...sama cam sup ayam biasa cuma aku ada tambah bahan sikit dalam sup aku nie...ikut per kata ati aku nak...alhamdulillah hasilnyer memang memuaskan n bersih 2 aku n hubby makan...hihihihihihi....meh nengok resepi aku k...

hahahha....aku fokus kat kentang n lobak 2....


Bahan-bahan
ayam (potong kecil2)
3biji bawang merah
2biji bawang putih
1inci halia
4sekawan
1sup bunjut adabi
1 biji lobak merah
bunga kobis
1 biji tomato
5 biji cili padi
1 biji kentang
air
garam & perasa
daun sup & bawang - hiasan

Cara-cara
-bawang & halia dimayang
-tumis dulu 4 sekawan dan masukkan bahan yang dimayang & sup bunjut
-tumis sehingga naek bau. kemudian masukkan ayam dan cili padi biar seketika
-kemudian masukkan air tunggu sehingga mendidih
-masukkan lobak merah, kentang masak sehingga empuk
-masukkan kobis bunga, perasa & garam. tunggu sehingga masak n siap....

0 ulasan:

Catat Ulasan