Selasa, 20 April 2010

Timun Masak Lemak

bercuti tol blog aku 3 hari...hihihihihi..sabtu ahad jangan cakapla...memang nak on9 malas giler....rasa rugi coz time 2 dapat abeskan masa ngan my loely hubby...hhihihihihi (jangan jeles ok) ;p...berbalik pada title aku untuk n3 nie ok....nie menu xpired dah...lambat update je...hihihihi...masak lemak timun????xtaula kalu korang penah masak ker x...coz aku slalu nengok mak mertua aku masak n before kawen nengok dak umah aku "orang ganu" masak...n then aku plak yang try n masak..memang sedap beb wa cakap lu..resepi dier pon memang senang sangat n ringkas...meh nengok resepi k....



Bahan-bahan
1 biji timun -potong ikut kehendak msg2 k
2 ekor ikan selayang - amik isi dier saje
santan dri 1/2 biji kelapa
2 biji bawang merah
1 biji cili merah
1 sk serbuk kunyit
garam/perasa

Cara-cara
-masukkan semua bahan-bahan diatas kecuali cili merah.
-kacau selalu kalu bleh jangan bagi santan berketul2.
-bila dah mendidih atau timun dah masak, masukkan cili merah kacau rata
-siap

0 ulasan:

Catat Ulasan