Selasa, 20 April 2010

Sambal Telur version My Hubby

nie pon n3 dah xpired dah baru aku nak bubuh kat dalam blog aku nie..lantak ar korang nak cakap per kat aku..."ada aku kesah" hihihihihihi....nie my hubby yang ajar.....coz yang slalu aku wat (xpenah bubuh pon) coz terlupa nk snap pic.... kikikikiikikiki...yang hubby ajar nie laen sikit cam ala-ala sambal ayam masak merah jer tapi jenis berkuah.....memang sedap giler...aku masak hibbu aku makan abes woooo...cam sedap jer....tapi xleh lawan kalu hubby sendiri yang masak....lagi sedap....meh nengok resepi nyer k....n jangan luper try k...nyum..nyum...

Bahan
3biji telur
3biji bawang merah*
1biji bawang besar
1biji bawang putih*
1/2inci halia )*
2sb cili kisar
2sb sos cili
sedikit air asam jawa
perasa/garam
minyak untuk menumis

Cara
-kisar bahan yang bertanda *. kemudian tumis bahan yang dikisar dengan lada kisar sehingga garing
-kemudian masukkan sos cili dan air asam. biarkan seketika.
-pecahkan telur sebiji demi sebiji...biarkan jangan kacau kuat sangat k..takut telur hancur
-masukkan garam/perasa dan telur yang sebiji yang tinggal pecahkan kat dalam bekas laen n kacau sederhana
-kemudian masukkan sedikit demi sedikit dalam sambal dan kacau (cam nk pekatkan kuahla)...
-biarkan seketika dan siap


0 ulasan:

Catat Ulasan