Khamis, 12 Mei 2011

Sup Ayam Simple

salam pembuka kata untuk arini ..ehehehehe .. alhamdulillah akhirnya ujan jugak kat jb nie setelah seminggu lebey cuaca panas n kering ... okla berbalik kepada title aku ek untuk arini .. nie menu dah basi sebenarnyer tapi baru aku n interpremkan ... ehehehehe ... korang jangan nak ngade2 nak mintak ok ... dah xder dah ... aku wat pon coz dah lama xmasak ... asyik makan mende yang simple jer ... nie pon leh dikatakan menu simple gakla ek ... ehehehehe ... means before nie xmasak nasi ko ... makan fast food jer .. teruk to aku nie ek ... ok jom nengok resepi k ....


Bahan-bahan
1/4 bahagian ayam (means 1 ekor ayam potong 4)
2 biji bawang putih *
4 biji bawang merah *
1/2 inci halia *
1 sup bunjut adabi
1 biji kentang
1/2 biji lobak merah
air secukupnya
garam/perasa
daun bawang/daun sup/bawang goreng - utk hiasan
Cara-cara
- bahan yang bertanda * dihiris halus - ketepikan
- panaskan minyak tumis bahan * dengan sup bunjut
- kemudian masukkan ayam biarkan seketika 
- masukkan air secukupnya. kemudian masukkan kentang & lobak merah.
- tunggu sehingga mendidih, ayam, kentang & lobak merah empuk 
- masukkan garam & perasa. kacau & siap. 
- hias dengan bahan hiasan 2 (aku xbubuh coz terus makan lapoooooo dah ehehehehe)

0 ulasan:

Catat Ulasan