Rabu, 8 Jun 2011

Choco Filling

Alhamdulillah dapat aku bersiaran di blog kecik aku nie (aka dapur di alam maya) ... coz setelah bercuti selama 3 ari n sibuk menyiapkan tempahan kek wedding & hantaran .. al maklumlah skunk nie musim cuti skolah so orang berlumba2 nak wat majlis kawen kan ... berbalik pada title kat atas nun ... hehehehee ... aku tertarik n deboom nengok k.nor wat filling chocolate .. cam besh jer ... so aku pon nengok barang2 sumer complete ada ... n pe lagi aku pon memulakan projek membuat chocolate filling ehehehehhe ... dan alhamdulillah jadi n sedapppppppp sangat2 ...dah xyah p beli jem chocolate lagi .... dapat banyak woooooooooooooo .... k.nor mintak izin ek copy n paste kat sini untuk kegunaan akan datang nanti ...leh gak nengok kat sini gak k ....



Bahan-bahan :
250ml susu sejat
180ml air suam
125gm gula halus atau gula kastor..boleh tambah sedikit jika nak manis
60gram mentega
60gram serbuk koko
40gram tepung jagung
1 sudu teh esen vanilla

Cara-cara :
Campurkan susu,koko, air suam dan tepung jagung.Kacau
Tapis kedalam bekas berisi gula..Ana campur & blender sampai halus, terus tuang dalam bekas gula
Kacau dan pekatkan diatas api..guna api perlahan
Kacau sampai pekat
Campurkan mentega dan esen
Kacau sebati dan tutup api..sejukkan


0 ulasan:

Catat Ulasan