Selasa, 2 Mac 2010

Pizza Thai Seafood

Yeryer jer tajuk n3 aku kali nie kan.....cam kat Pizza Hut gitu...hihihihi...nie sbnrnyer menu last week tapi xsempat nak update blog coz kemalasan melanda diriku....so arini aku rajin untuk mengupdate blog ku yang tersayang nie.....huhuhu...meh layang resepi aku nie...bagi doh aku memanh ikut resepi kat sini coz senang...untuk topping plak ikut suka suki aku jer letak...2pon dah siap bubuh ingrediants bleh plak xperasan mozarella cheeseaku xder...yang ada cuma slices cheese...so bubh 2 jele daripada langsung xder cheese...besh gak bila masuk dalam tekak aku n hubby aku...abes gak....huhuhuhu..... meh layan resepi kat bawah nie...k.hana nurul cnp ek..thanks....

p/s : untuk topping ikut korang nk bubuh per pon k... asal jadi pizza korang k....
sebahagian dah masuk dalam peyut...kuikuikui


Bahan-bahan (Doh)

2 cawan tepung gandum
2 sudu yis kering
1/2 kecil sudu garam
1 sudu gula
2 sudu minyak zaitun
1/2 cawan air suam
Cara-cara

gaul tepung ngan gula,garam n minyak zaitun.
campurkan yis ke dalam air suam n masukkan sedikit2 ke dalam adunan tepung.
Uli sampai doh licin. Biarkan adunan sehingga naik 2kali ganda.
Tumbuk2kan adunan n canaikan. sapukan sos pizza,isi pilihan n keju mozarella.
Bakar 15-20 minit.
siap!!

0 ulasan:

Catat Ulasan