Rabu, 17 Mac 2010

Kek Pisang version Sendiri

Semalam nengok kat atas meja ada pisang dibio cam2 jele...xdimakan...2pon lebihan pisang jiran aku bagi...sebelum 2 dah wat kek pisang untuk bawak baik kampung...ingat tinggalkan sedikit nanti aku n hubby makanla...haram...xjalan gak...dengan itu aku pon membuat kek pisang sekali lagi....hihihihi...resepi asal aku nengok kat dalam myresepi...tapi aku der ubah sedikit resepinya..so dah jadi resepi sendiri..hihihi....memang sedap n lembut....xrugi cuba...meh nengok resepinya k....



Bahan-bahan
4biji pisang sederhana besar
13/4 cwn tepung gandum
3biji telur
1cwn gula halus
1cwn minyak masak
1sk bikabonat soda
1sk baking powder
1sk ovalatte

Cara-cara
- lenyekkan pisang n ayak tepung,bikabonat soda , baking powder
- Pukul telur hingga kembang then masukkan gula
- kemudian masukkan pisang yang telah dilenyek2kan n ovalatte
- masukkan bahan yang telah diayak n minyak. kaup balikkan adunan
- bakar adunan n siap

2 ulasan:

LOVEisCHENTA berkata...

sorri..aku ni mmg bengong..maklumlah sblm kawen ni rajin sgt ke dapur..nk tanya ovalatte tu apa kejadahnya??..macam ovaltine je aku dgr.. hahahahah..kidding

NuRuL aInI bInTi RosLe berkata...

xla...ovalatte 2 cam majerin tapi bkn dier kaler oren...ko p pasaraya bahagian bahan2 untuk wat kek msti ada...dier kaler oren...

Catat Ulasan