Rabu, 8 Disember 2010

Sup Ikan Merah (mR.hubBy)

Lamanyer aku x update blog .. bukan per dah penhujung preggy nie aku jadi malas sikit .. banyak gak n3 yang aku nak masukkan dalam nie tertangguh .. macam biase aku dok peram dulu dalam pc sampai jadi jeruk dulu .. hihihi .. aku kan dari start preggy sampai la xmakan ikan camner ntah tetibe tekak nie nak makan sangat ikan .. tapi bukan sumer ikan ok .. hanya yang tertentu sahaja .. bukan memilih tapi still tekak kembang 2 ada ok .. hanya makan ikan merah, siakap or kerisi sahaja .. 2pon yang mR.hubBy yang basuh n masak sahaja wat masa nie .. ngade2 gak aku nie ..hihihihihi .. dah betul per ..aku try beli kat luar xleh masuk tu ko .. nak kuar balik .. 

jom korang layan resepi sup ikan merah mR.hubBy k



Bahan-bahan
1 keping ikan merah
2 biji bawang merah
1 biji bawang putih
1/2 inci halia
1 sb rempah sup
3 batang cili
sup bunjut
air secukupnya

Cara-cara
- hiris bawang merah, putih dan halia -ketepikan
- panaskan minyak tumis bahan yang dihiris & sup bunjut
- kemudian masukkan rempah sup bunjut. biarkan seketika
- masukkan air biarkan mendidih 
- masukkan cili dan ikan. biarkan mendidih
- rasa garam dan perasa. siap

0 ulasan:

Catat Ulasan