Selasa, 29 Disember 2009

pIzZa

Monink sumer....Huhuhuhu....Semalam aku balik keje try wat pizza sendiri....Kan aku nie rajin memasak n ske cuba mende2 yang baru....(puji diri sendiri la plak..) hahahaha....Alaa aku amik resepi nie pon dari blog hana senang sangat watnyer xcerewet pon bahan2 nyer....Cuma aku ada ubah cara membuat jer...aku ikut ske aku adun tapi menjadi gak...dapat 2 pizza lagi. puas ati giler2....Kalu korang try pon kompem jadinyer..hihihi...Thanks hana ngan resepi pizza nie...
My hubby puji aku lagi 2...hihihihi...n cakap macam maner nak diet nie...hari2 hidangan besh2 nak makan kat luar pon pikir 10x baek suwuh wife sayang jer wat...hihihihi...kira penat aku menguli doh berbaloi gakla...xper my hubby ari-ari sayang akan wat kelainan n cari resepi yang besh2 bagi my hubby try k...muahhhhhh
before pizza aku kena bakar
tadaaaaa pizza yang dah siap bakar huhuhu...

dapat 2 pizza lagi 2 jangan jeles

1 bekas dah habis aku n my hubby makan

besh x nengok handmade pizza aku?????? xper kat sini aku attachkan resepi dier k...so korang blehla wat sndiri pasni k...

Handmade Pizza

Bahan
2 cwn tepung gandum
2 sb minyak zaitun (xder guna minyak masak jer)
1 sb gula
2 sb yis
1/2 sk garam
1/2 cwn air suam

Cara
- gaul tepung, yis, garam n gula
- masukkan minyak zaitun & air suam
- uli doh sampi licin n biarkan 1jam bagi doh naik 2 kali ganda
- tumbuk adunan n canaikan. sapukan sos pizza, isi pilihan n keju m0zarella
- bakar 15 - 20 minit
- siap!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan