Rabu, 27 Oktober 2010

Masak Lemak Sayur Pegaga & Labu

Arini aku macam malasjer...coz x berapa chat sangat...semalam aku dah mc...lagi peyut dah besar nie aku kena sakit pinggang yang sememangnyer xleh handle oleh diriku sendiri...cewahhhh....nasibla mR.hubBy aku sentiasa jadi pedamping yang setia..sanggup jaga bini dia yang banyak kerenah nie..hihihihi...ok nie plak menu bile aku xhengat...coz peram dalam pc aku dulu baru aku nak masukkan dalam n3 kali nie...jangan marah ok...




koning2..labu n pengaga....

dan lagi....



Bahan-bahan
3 biji bawang merah -*
1 cm kunyit hidup - * tumbuk
sedikit ikan bilis - pecah2 kan
1 ikat pengaga
1/4 bahagian labu 
santan
garam / perasa
Cara-cara
- masukkan ikan bilis, ahan ynag telah di tumbuk, pengaga dan labu
- kemudian masukkan santan
- masak atas api yang sederhana. selalu kacau supaya xpecah minyak
- masukkan garam / perasa..masak sehingga labu empuk..siappp....

0 ulasan:

Catat Ulasan